Det var nye tider i rallysporten i 1987. Efter afskeden med Gruppe B monstrene var det nu Gruppe A bilerne, der havde fået hovedrollen, og her var det ikke alle, der havde et passende våben klar.

Lancia havde allerede en firehjulstrukket version af den civile Delta i deres katalog og vandt i Monte Carlo. Men i Sverige, hvor jeg skød disse billeder, slog det nye Mazda team kontra, da Timo Salonen scorede det japanske mærkes første VM sejr.

Lancia besatte de to næste pladser overraskende nok med teamets nye lokale helt, Mikael Eriksson, som hurtigste mand foran Juha Kankkunen.

Ford havde også ledt efter en passende afløser, og startede sæsonen med Sierra XR 4×4 modellen. Men begge teamets biler fik problemer med gearskiftet. Stig Blomqvist kom dog i mål som bedste efter Lanciaerne og Mazdaerne.

Som det fremgår af billederne, var der dengang stadig masser af sne på og langs prøverne. Ja selv på servicepladserne, der ofte bare var en privat indkørsel på ruten.