Mens Toyota fejrer deres seneste Le Mans, sejr tager vi lige en tur tilbage til 1998. Det år bød japanerne tyske Mercedes og Porsche op til dans på den franske bane.

Deres værktøj var den nye Toyota GT1, og Martin Brundle lagde ud med at kvalificere bilen i første startrække ved siden af Bernd Schneiders Mercedes CLK.

Det så også længe ud til, at sejren var indenfor rækkevidde, men drømmen brast efter 23 af de 24 timer, da den førende bil, nummer 29 med Thierry Boutsen, Ralf Kelleners og Geoff Lees, udgik med gearkasseproblemer.

I stedet gik sejren til Porsche og Toyota måtte vente yderligere 20 år og flere smertefulde nederlag før de kunne fejre deres første Le Mans sejr.

 

Mine billeder i Da Capo serien er nostalgi fra diverse kasser og æsker med gamle papirbilleder fra 80’erne og 90’erne. Derfor er det ikke alle, der lever op til dagens tekniske kvalitetskrav med hensyn til farver og toneforløb. De kan også have folder og skjolder samt være fyldt med støv og anden utilsigtet forurening. Mange af dem har oprindeligt været trykt i aviser og magasiner inden de havnede i kasserne.